Виховна робота




«Професій в світі є чимало, сповна їх вистачить для всіх…»
                                           (А. Костецький)
Виховна година (4 клас)
Спеціаліст вищої категорії, вчитель початкових класів
  Лисенко Тетяна Володимирівна
Мета. Розширити  знання учнів про професії дорослих; продовжити формувати в учнів уявлення про значення праці в житті людини; розвивати допитливість, творчу фантазію, винахідливість; виховувати працелюбність, повагу до людей праці.
Обладнання. Малюнки учнів на тему «Люди різних професій», ілюстрації, загадки, прислів’я про  працю, предмети, що належать певній професії: фонендоскоп, пензлики, ополоник, баєчний ключ, голка з нитками, підручник, міліцейський жезл, рубанок, шпатель, гребінець і ножиці.
 Форма проведення. Рольова гра.
Вступне слово вчителя.
Погляньте навколо: всі предмети, якими ми користуємося, які нам необхідні в повсякденному житті, виготовлені руками людей – професіоналів: столярами, будівельниками, друкарями, ткачами, хіміками, малярами та багатьма іншими, всіх і не перерахувати. Будь-яка річ – це результат творчої праці людей різних професій. Всі професії важливі і дуже потрібні. Своєю працею кожен приносить користь іншим людям. Споконвіку народ поважав людей працьовитих, талановитих. Пригадаймо, діти, які прислів’я та приказки  про працю ви знаєте?
-         Який майстер, така і робота.
-         Праця людину годує, а лінь марнує.
-         Під лежачий камінь вода не тече.(та ін..)
Розкажіть мені, хто за професією ваші батьки?
 (Діти коротко розповідають про професії своїх батьків, чим вони їм подобаються.)
Пропоную вам зіграти  в невеличку гру «Кому належать ці предмети?»
Вчитель показує різні предмети, а учні називають до якої професії вони належать.
Вчитель. Ким ви мрієте стати, коли виростете?

1 учень.    Кухар
Моя професія буде смачною:
Кухар – кондитер високого класу.
Тістечка, вафлі, солодкі напої,
Макові бублики, печиво з маком,
Духмяні, наваристі каші
З золотими мясними шматочками,
Вітамінним салатом прикрашені,
У якому боби й огірочки.
А сьогодні для вас як десерт
Я маленький сюрприз готувала:
Цей духмяний смачний вінегрет
І ковбаски, піджарені в салі.



Учень-кухар несе своє блюдо та пригощає присутніх гостей. В цей час решта дітей розставляє стільчики по два, це «маршрутне таксі». По переду  ставлять ще один стілець для водія «маршрутки».

2 учень.   Водій маршрутного таксі.
Люблю я рух і швидкість і комфорт,
Тому, як виросту, куплю я «Форд».
Маршрутки водієм я мрію стати,
Щоб вчасно пасажирів доставляти.
У школі ми вивчаємо вже правила дорожні,
Які важливі водієві кожному,
А світлофор – нам вірний друг і брат
Покаже, як маршрут нам вибирати.
Ось обережно під’їжджаю до зупинки:
Приїхав вчасно я: хвилиночка в хвилинку.
(Діти тихенько входять до «маршрутки», сідають на місця.)
І до салону входять пасажири
По два, по три, а то і по чотири.
-         Обережно! Двері зачиняються!
-         І веселая поїздка починається!
(Під веселу музику діти імітують поїздку в автомобілі.)
-           Зупинка «Поліклініка»!

В цей час діти швидко переставляють стільчики по одному в ряд, займають місця на них та виконують ролі «хворих» біля кабінету лікаря.

3 учень. Лікар
Він має ніжні, прохолодні руки.
Халат пропах і ліками і йодом.
Вас порятує від недуги лікар,
Що стежить за здоров’ям у народа.
Слухняно ви приймаєте всі ліки,
(Учень – лікар роздає всім «пацієнтам» таблетку – вітамінку).
Що знищують будь-яку хворобу.
Та краще все ж нікому не хворіти,
Роботи щоб не мав наш добрий лікар,
Щоб всі могли сміятись і радіти,
Немов щасливі і веселі діти.

«Пацієнти» радісно знімають свої  пов’язки -  вони вже не хворі.
Вчитель. Отже, якщо всі здорові , можна здійснити подорож до столиці нашої держави місто Київ.
Діти повертаються на стільчиках один за одним і беруться за спинки стільців, утворюється «потяг».
4 учень     Залізничник
По залізній, по дорозі
Мчаться швидко паровози.
-         Гу – гу – гу, - вони гудуть,
Нас запрошують у путь.
І летять навкруг поля.
Машиністом буду я!!!
- Стук – стук -  стук,- стук коліс
Через поле, через ліс.
Вітер дме. Швидка їзда,
Їдуть люди в поїздах!
-         Станція «Київська»!!!
Нас  чекає Майдан Незалежності!


По переду виходять троє хлопчиків. В центрі «кандидат в президенти», ліворуч та праворуч – охоронці. Позаду діти  з прапорцями та транспарантами, на яких заклики обирати нашого «кандидата».
5 учень. Кандидат в президенти
Якби я президентом був,
Я б про народ свій не забув.
Звелів би всюди збудувати
                               Теплі школи.
Батькам віддав би всю зарплату
                                       І ніколи
Не дав можливості чинам
 Ставати над людьми панами.
Якби я на чолі держави став,
Не позичав би капітал,
А дав можливість людям працювати,
З руїни економіку здіймати.
І щоб в Америці, Японії, Китаї
Товари з України купували.
Щоб гривня конвертованою стала
І долару по шиї надавала!

«Кандидат» привітно махає руками, а «народ» радо розмахує транспарантами.

Вчитель. Всі професії чудові, всі професії цікаві, але серед них одна професія найдревніша – це професія хлібороба.
Діти сідають на стільчики. Входить учень – хлібороб.
6 учень. Хлібороб
Будь ти кухар, лікар, президент,
Та щодня береш ти до обіду
Свіжий, ніжний буханець
В полі вирощеного хліба.
На комбайні вийду у високий лан,
Там роботи комбайнеру є доволі.
Наче хлібний гордий капітан,
Я збираю зернятка у полі.
Тут рум’яная пшениця і ячмінь вусатий
Забирали золото у сонця цілі дні,
Щоб щодня приходили до хати
Хлібні караваї, паляниці запашні.
Наперед виходить дівчинка в українському одязі, несучи на вишитому рушнику каравай.
Починаються жнива:
Хліб – усьому голова!
Жнемо жито і пшеницю
На рум’яну  паляницю.
Хліб на білім рушнику,
Наче сонце у вінку!

Дівчинка вручає хліб-сіл ь одному із присутніх у класі  гостю, це може бути директор школи.
Учні шикуються для виконання пісні на муз. О. Злотника, вірші О.Вратарьова  «Паляниця»
Біла паляничка – це вам не дрібничка.
Де немає хліба – там нема обіда.
Де хороший пекар – не потрібен лікар,
Кожен день, як свято,і пісень багато.
                        (Приспів)
Добрі  люди, в Україну завітайте у гостину!
Всіх запросимо до столу в добрий день і в добрий час.
А духмяна паляниця  серед столу, як годиться,
На квітчастім рушникові,  щоби все було гаразд.
Де працює пекар – навіть взимку спека.
В тих містах і селах дітлахи веселі.
В них рум’яні лиця,  наче паляниця.
Голова  усьому – хліб у кожнім домі.

Вчитель. Сьогодні, діти, ми познайомилися лише із деякими професіями, а їх у людському суспільстві дуже багато. Та всі майстри, як і ви, сиділи за партами, старанно вчилися в школі, мріяли кимось стати в майбутньому.
7 учень.    Спитай у тата чи у мами,
Які професії у них.
Професій в світі є чимало,
Сповна їх вистачить для всіх.
8 учень.    Та є одна поміж професій,
Якої вчаться всі в житті,
Яка для кожного найперша,
Якої вчитимось і ми.
9 учень.    Учитель, лікар, науковець,
Банкір, письменник і шахтар –
Всі називають головною
Одну професію – школяр!
10 учень.   Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, що мусиш там здобуть,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким в дитинстві мрієш буть.






Ми вивчили всі літери, ми стали читачі

Свято читача  у 1 класі «Найсучасніші старі казки»

Мета. Розширити знання учнів казок Г.Х.Андерсена; розвивати уміння перевтілення, мовлення дітей, їх уміння фантазувати та вигадувати;
Виховувати любов до літератури, театрального мистецтва.

Обладнання. Презентація «Казки Г.Х.Андерсена», уривок мультиплікаційного фільму «Снігова королева», малюнки учнів до казок письменника.
Слайд 1
Ведучий. Вітаю всіх присутніх! Багато різних свят відзначали ми у цьому залі. Сьогодні – найприємніше, хоча й нове свято. Свято читача! Відзначити ми вирішили його на початку квітня, тому що саме квітень багатий на свята повязані із казкою!  
Слайд 2
2 квітня – день народження відомого у всьому світі казкаря – Ганса Христиана Андерсена.  6 квітня 2005 року було запроваджено  свято – Всесвітній день мультфільму. Хіба знайдеться  хоча б одна людина, яка не дивилася мультиків, у якої не було б улюблених мультиків! Цікаво, а які мультики полюбляєте ви? І як же нам не святкувати!!! 
-        Отож, дивіться та слухайте…
Слайд 3
 На екрані демонструється мультиплікаційний вступ (32 сек) до  фільму «Дюймовочка»                                        Слайд 4
1 учень. 2 квітня 1805 року в місті Оденсі що в Данії народився Ганс Христиан Андерсен.
2 учень. У світі немає жодного читача, який би не знав цього імені.
3 учень. Коли ми чуємо імя Андерсена, в нашій уяві постають герої його казок:
(на екрані зявляються ілюстрації до відомих казок)
Слайди 5,6,7,8,9,10,11
1 учень. Дюймовочка і Русалочка
2 учень. Оловяний солдатик, прекрасний лебідь
3 учень. Кай та Герда
4 учень. Сьогодні ми відвідаємо дивну країну, в якій живуть герої казок Ганса Христиана Андерсена.
Слайд 12
На екрані демонструється відео  «Андерсен та його персонажі» (2 хвилини)
Ведучий. Ми пам’ятаємо, що О. С. Пушкін чув свої казки від няні, Петро Бажов – від старих уральців, а хто ж навіяв казки маленькому Гансу? А ось такий чоловічок -   знайомтеся – Олє – Лукойє.
Слайд 13
Демонстрація вступу із мультиплікаційного фільму «Снігова королева»(3хв 30 сек)
Слайд 14
Перед глядачами зявляється Олє – Лукойє
О.Л. – Ось і я . Як сказав про мене Ганс Христиан Андерсен: «Ніхто не знає стільки казок, як Олє – Лукойє». Так, так. Я маю дві парасольки: кольорову, яку розкриваю над слухняними дітьми, і їм тоді сняться казкові сни. А другу парасольку, чорну, відкриваю над непослухами і капризулями, тоді їм нічого не сниться. Сьогодні я прийшов разом із героями казок  Андерсена.


Оловяний солдатик. Доброго дня. Я - оловяний солдатик.
Дюймовочка. Мене через маленький зріст назвали Дюймовочкою.
Кай. Нас, напевне ви впізнали. Я – Кай.
Герда. А я Герда. Ми прийшли до вас із різних казок
Слайд 15



Виконується пісня  Лесі Соболевської «Мої казки»
Ось книжечка маленька, в ній - схованка чудес.
Там виріс біб великий аж до самих небес.
Рій казочок веселий живе на сторінках.
Я скарб такий чудовий тримаю у руках.

Приспів:
Казки мої улюблені, улюблені казки.
Хоч їх напам'ять знаю, читаю залюбки.
Казки мої улюблені, улюблені казки.
Хоч їх напам'ять знаю, читаю залюбки.
Ось їде Попелюшка в кареті з гарбуза
І роги наставляє Коза їй Дереза.
Юнак Котигорошко врятує цілий світ,
Царівна-несміяна усіх нас розсмішить.

Приспів.
Ось море синє-синє, там - рибка золота
І біла скатертина чарівна, непроста.
Тікає від бабусі маленький Колобок.
Замовкли всі звірята - напевно, близько вовк.

Бібліотекар (звертаючись до читачів). Дорогі першокласники, я дізналася, що ви вивчили всі  літери в буквареві  і хочу впевнитися, чи дійсно ви так багато читали.   А зараз я пропоную пограти в гру  «Із якої казки?»
1.       Стара бабуся розповідала про кораблі, міста, про людей, про тварин.
- Коли вам мине п'ятнадцять років,- казала бабуся,- вам теж дозволять випливати на поверхню моря. («Русалочка»)
2.       Незабаром сусід і справді прийшов у гості. Він був дуже поважним паном, та терпіти не міг сонця, квітів та птахів.
Але що це таке? У чашечці сидів маленький юнак, а за плечима в нього були прозорі крила. Це був король ельфів. («Дюймовочка»)
3.       «Полечу я краще до цих розкішних птахів! Хай краще вони вб'ють мене за те, що я такий бридкий, ніж зносити образи курей і качок!» І каченя злетіло на воду.(«Гидке каченя»)
4.       Не встиг солдат отямитись як собака з'явився з принцесою. Принцеса сиділа на його спині і спала. Вона була напрочуд гарна, і солдат не втерпів та поцілував її. («Кресало»)
5.       Поцілунок її був холодний неначе лід, пронизував його аж до самого серця, а воно і без цього вже було крижаним. («Снігова королева»)

Бібліотекар (звертаючись до читачів). Я не сумнівалась в тому, наші першокласники просто молодці. Вони дуже серйозно готувалися до сьогоднішнього дня. Хочу запитати гостей : Чи всі казки  Андерсена ви читали?
Сьогодні ми покажемо вам невеличку, але дуже повчальну казочку «Талісман».

Вчитель та двоє учнів швидко перевтілюються у казкових героїв, одягнувши підготовлені костюми Мудреця, Принца, ПринцесиБібліотекар читає слова автора.
Бібліотекар 

Жили - були Принц і Принцеса. Вони були надзвичайно щасливі, тільки одна думка не давала їм спокою: чи будуть вони такі щасливі все своє життя? Тому і стали вони мріяти про талісман, який би огородив їх від всяких негараздів. З цим і прийшли наші герої до Мудреця.
(У цей час на сцені з'являються, тримаючись за руки, дивлячись одне одному у вічі, Принц і Принцеса.  За заставленим книгами столом сидить  Мудрець. У нього в руках книжка, він ні не кого не звертає уваги).
Принц та Принцеса. О! Шановний Мудрецю! Допоможи нам! Аж кортить дізнатися: що потрібно для вічного щастя?
Мудрець  (повільно і впевнено). Йдіть мандрувати білим світом, і як тільки зустрінуться вам щасливі та всім задоволені чоловік з жінкою, попросіть у них клаптик їхньої  білизни, і, як тільки отримаєте його, носіть його як талісман.
Бібліотекар. Так  Принц з Принцесою відправились у подорож. Багато їздили вони білим світом, але так і не знайшли щасливого подружжя ( у когось не було дітей, у когось їх було забагато, комусь бракувало грошей і таке інше). Нарешті набридло їм це заняття, і вони повернулися додому.
І Принц з Принцесою знову прийшли до Мудреця.
Мудрець. Радий вас бачити.  Ви стали старшими, дорослішими, але  у ваших очах світиться таж лагідність та ніжність, як кілька років  тому. Невже ви так нічого не виїздили? Хіба не повернулися ви додому збагачені досвідом?
Принц. Так, я дізнався, що щастя та задоволення своєю долею - рідкісний дар на цьому світі!
Принцеса. А я зрозуміла: щоб бути щасливим, необхідно тільки одне - бути щасливим!
Мудрець. У вашому власному серці знайшла ви справжній талісман!
Бережіть його, і тоді злий дух незадоволення ніколи не оволодіє вами!
(Принц, Принцеса та Мудрець залишають сцену)
Вчитель. Ось і ще одна казочка, де головний герой – людське серце. Велике, добре, благородне і любляче. Так, багато казок подарував нам Андерсен. Ми ж із вдячністю  подаруємо йому пісню, яку ми склали самі.

Виконується пісня «Казкар»
У Данії далекій,
Країні мрій і див,
Де не буває спеки,
Казкар великий жив.
Писав для діток казки
Чарівні і прості,
По вінця повні ласки,

Любові й доброти.
          Нехай герої казок
           Дарують нам тепло.
          Нехай добро навіки
          Перемагає зло!
І диво оживало,
Мов незвичайний птах,
На крила легко брало,
Несло у мріях нас.
Перо скрипіло тихо,
Казкар писав казки.
Підхоплював їх вихор
І відправляв в світи

Бібліотекар. Мені дуже приємно, що в ряди наших читачів ми сьогодні приймаємо таких талановитих та розумних дітей. Шановні першокласники,  за результатами навчання повідомляю: букви вивчені всі!   Буквар прочитано весь! Дозвольте вручити посвідчення яке дає право від нині вважати вас читачами бібліотеки! 
                                                                                                                            








Ось і закінчилось наше свято
Я знаю і вірю, що ви любите, вмієте гарно читати і переказувати. Читайте, хай не буде жодного дня, колиб ви не прочитали хоч однієї сторінки з нової книги.. Отже, до нових зустрічей у світі неповторних казок!


Ми обираємо - життя (18 листопада – День без куріння) Година спілкування

       

       
Ми обираємо -  життя   (18 листопада –  День без куріння)
Година спілкування    
 Мета. Показати негативний вплив куріння на стан здоровя підлітків; формувати активну життєву позицію учнів, допомагати підліткам зробити правильний вибір відносно тютюнокуріння
Завдання. Отримавши необхідні знання про   поширене явище тютюнокуріння, його негативні наслідки, діти повинні усвідомити, що кожен із них неповторна особистість,  що необхідно зробити для того, щоб досягти поставленої мети, діти повинні зробити вибір відносно доцільності чи недоцільності куріння.
Форма проведення  -  усний журнал

Підготовча робота над підготовкою усного журналу:
1.    Обговорення плану роботи та тематики сторінок журналу;
2.    Завдання по збору інформації:
-        Провести соціальне опитування людей різних за віком (старші школярі, тато, мама, люди похилого віку) з метою вияснення причини, яка спонукала їх до куріння;
-        Дізнатися про найпопулярніші види сигарок та їхні ціни;
-        Підготувати інформацію про історію  виникнення тютюнокуріння в Європі;
-        Підготувати інформацію про вплив тютюну на організм людини

І. Організаційний момент
Вчитель. Звичка палити цигарки стала серйозною соціальною проблемою, тому медики і громадські діячі багатьох країн об'єднують свої зусилля в боротьбі проти неї. До речі,мода на паління на Заході пройшла років з двадцять тому. Але в нашій країні досягла піку своєї популярності.  
 Паління, його розповсюдження це теж катастрофа, як соціальна, так і екологічна.   Люди не дбають про своє здоровя,забуваючи,  що паління - це дуже шкідлива звичка. Вона призводить до певного виду залежності й позбутися її набагато складніше, ніж призвичаїтися. Для цього потрібні неабиякі вольові зусилля. Про шкідливість паління сказано і написано стільки, що можна не одну антитютюнову бібліотеку скласти. Але ще багато людей не вважають паління шкідливим для здоров'я.
   Гортаючи сторінки нашого журналу,  ви зрозумієте що паління приносить тільки шкоду, як для здоровя так і фінансово.
ІІ. Хід роботи
Сторінка «Історична»
     1 учень. Тютюн родом із Америки. 12 жовтня 1492 року матрос Родріго Тріана з корабля «Пінта» славнозвісної флотилії Христофора Колумба вигукнув: «Попереду – земля!». Серед подарунків, що піднесли острів’яни Колумбові, було сушене листя рослини «петум». Це згорнуте листя вони курили.
        У пошуках золота Колумб поплив далі на південь зійшов на берег Куби. Мешканці зустрічали прибулих із травою для куріння, яку вони називали «сигаро».
        Після другого плавання Христофора Колумба (1493 – 1496 рр.) насіння тютюну завезли до Іспанії. Потім воно потрапило до сусідніх європейських країн, і в період Великих географічних відкриттів морськими та караванними шляхами його доставили практично в усі куточки земної півкулі.
      2 учень.  Не відразу європейці прийняли дарунок Колумба. В Італії, його оголосили «добавкою диявола». Римські папи пропонували навіть відлучити від церкви тих, хто нюхав або курив тютюн. В Англії за указом Єлизавети І (1585 р.) курців прирівнювали до злодіїв і водили вулицями з мотузками на шиї.

       3 учень. У Росії за царювання Михайла Федоровича вперше звинувачених карали 60 ударами палиць по ступнях, якщо вдруге – відрізували носа або вуха. Після спустошливої пожежі в Москві 1634 року, причиною якої було куріння тютюну, його заборонили під страхом смертної кари. За Олексія Михайловича, сина Михайла Федоровича, в спеціальному «Уложенні» від 1649 року було «велено всіх, у кого знайдуть  богопротивне зілля,  брати на тортури і бити «на козлі» батогом доти, доки не зізнаються, звідки взяли «зілля». Приватних торговців тютюном цар велів «шмагати, засилати у далекі міста».
        4 учень. У Росії торгівля тютюном і куріння дістали дозвіл у 1697 році за царювання Петра І, який сам став запеклим курцем, побувавши в Голландії. Більше того, він усіляко схиляв до куріння своїх придворних і дозволив вільно ввозити тютюн з-за кордону, наклавши, на нього високе мито.
      5 учень. Під час куріння   повітря, проходячи крізь шар тліючого тютюну, нагрівається до високої температури і виносить із нього різні речовини, які разом із димом надходять до легень, це - аміак, оксид вуглецю (ІІ) та канцерогенні вуглеводні (від латинського «cansery» – рак, які сприяють виникненню злоякісних пухлин). Є в тютюновому димі й радіоактивні речовини. За даними вчених, під час викурювання однієї пачки сигарет,   утворюється   синильна кислота, приблизно ж стільки сірководню,   нікотин, аміак, оксид вуглецю і не менше, ніж 1 г  тютюнового дьогтю . У тютюновому дьогті міститься близько сотні хімічних речовин, отруйних для людини.  Дехто з курців переконаний, що сигаретні фільтри очищуючи дим від часток, роблять його нешкідливим.  На жаль, це не так. Застосовувані вбирачі, поки що не досягають бажаної мети. Найчастіше вживані фільтри виготовлені із спеціально оброблених сортів паперу, затримують не більше 20 речовин, що містяться в димі.

Сторінка друга «Статистика»

6 учень Чому людина починає курити? Однією з причин є цікавість. За даними соціологічних опитувань, курити заради цікавості починають 25%. Друга причина – наслідування дорослим. У сімях, де не курять, курцями стають не більше чверті  дітей, у сімях, де курять – більше половини.
7 учень.  Ми провели соціальне опитування  людей різних за віком (старші школярі, тато, мама, люди похилого віку) з метою вияснення причини, яка спонукала їх до куріння. Результати такі: 
-        Послухав друзів;
-        Хотів стати дорослішим;
-        Щоб привернути до себе увагу;
-        Щоб схуднути.
   8 учень. Масове куріння сприяє виникненню, розвитку й ускладненню перебігу ряду захворювань майже третини населення Землі і зменшує середню тривалість людського життя. Підраховано, що населення земної кулі щороку викурює 12 мільйонів цигарок і сигарет. Після викурювання цигарок і сигар лишаються гільзи і фільтри, а також частина недокуреного тютюну.
        Загальна маса недокурків, кинутих де попало, досягає 2 520 000 тонн. Курці щороку викурюють в атмосферу 720 тонн синильної кислоти, 384 000 тонн аміаку, 108 000 тонн нікотину, понад 550 000 тонн чадного газу та інших складових частин тютюнового диму.
        Курці негативно впливають на сімейний бюджет.

Сторінка четверта «Фінансова»
Приблизна сума грошей, яку людина витрачає на цигарки

1 день
Тиждень
Місяць
Рік
1 цигарка
0,70
4,90
19,60
255,05
10 цигарок
7,00
49,00
196,00
2550,00
1 пачка
14,00
98,00
392,00
5110,00
2 пачки
28,00
196,00
720,00
10220,00

Доведіть цю інформацію до ваших батьків:  5110 грн., якщо палить тільки тато, 10220 грн. – якщо палять і тато і мати.

Сторінка пята «Медична» (практична)
Проведення   досліду
Опис  досліду.
Дві ємкості (пластикові пляшки) на  ¾  заповнити водою – це модель легень. У кришках зробити отвір і вставити силіконові прозорі трубки – це бронхи, які зєднати в одну (трахея). У середину пляшкових кришечок кладемо фільтри з вати. Внизу пляшок зробити отвори, вставити трубки та затиснути  їх прищепками.
Вставляємо цигарку та запалюємо її, одразу знімаємо прищепки, щоб вода стікала, утворюючи вакуум, який заповнюватиметься тютюновим димом. Знову затискаємо трубки з водою. Знімаємо кришки з пляшок, дивимося на фільтри: вони жовтого кольору,  а «легені», тобто пляшки заповнені їдким димом.
Висновок діти роблять самі.
Доведіть цю інформацію до ваших батьків!


  9 учень. 15 листопада – Міжнародний день не куріння  Кожна освічена людина знає, що куріння викликає багато хвороб, зокрема, рак, який, головним чином вражає  нирки, легені, печінку, зуби, язик. Медики всього світу стривожені поширенням  раку легенів, особливо серед молоді, в першу чергу, дівчат.
   Народна мудрість каже: «Щоб не кидати курити – не починайте!». Медичні працівники, громадськість дуже стурбовані станом куріння серед дітей та молоді. За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я понад 3 млн людей стають жертвами куріння. Щодня сотні людей помирають від раку легенів,  коронарної хвороби серця або інсульту. І в багатьох випадках смерті є куріння. Кожна викурена сигарета коштує курцю 15 хвилин життя!
ІV. Підсумок роботи.
        Вчитель. Любі хлопчики та дівчатка! Мандруючи сторінками нашого журналу, ви дізналися про шкоду, якої зазнає організм від вживання тютюну. А тепер ще раз усе добре обміркуйте.
        Подумайте про те, що чекає на вас попереду, якщо ви будете курити. Бо тепер уже стало очевидно, що куріння завдає величезної шкоди не тільки курцеві, але й усім оточуючим. Тому курити забороняють у громадських місцях. 
        Якщо ж ви все зважили, усе зрозуміли, то зробіть ще одне зусилля й вирішіть, що ніколи не торкнетеся сигарети!
        Пам’ятайте: здоровя – це справжня радість! Життя і щастя несумісні з тютюном! Курити чи не курити? Зроби сам свій вибір!

              

Святкове шоу «Попелюшка 2017»
Свято для дівчаток


Звучить музика. До святково прибраного класу запрошують мам та бабусь, уболівальників, бажаючих.
Звучить голос ведучого. - Доброго дня вам, любі друзі, дорогі гості. Ми раді вітати всіх присутніх. Від щирого серця вітаємо жіночу половину із найсвітлішим весняним святом! Бажаємо нашим жіночкам та дівчаткам радості, успіхів, щастя, миру!

1. Що таке радість?                       2. Це значить, що поруч за партою в класі
Радість- це свято.                           Сидить не дівчисько, а ніжна ромашка.
Що таке свято?                               Що очі у неї, мов синь, голубі,
Це час, коли поруч,                        А усмішка сяє, як цвіт навесні.
Узявшись за руки,
Із дружбою й щастям
Ідемо ми разом
У бурі й ненастя. 
                                  3. А ще означає, що кожного разу
                                      Біляві косички, вертляві, курчаві
                                      Чарують тебе і дарують тобі
                                        Веселе буття у шкільному житті
 
1. В цей весняний святковий день,                  2. Вітаємо, вітаємо! І щиро всім бажаємо:
   В цей урочистий світлий час,
                            Здоров’я, щастя, сили на довгії літа.
   Дорогі наші матусі, бабусі,
   Ми зібралися, щоб привітати вас!

  3. Але де ж наші дівчата?
                                      4. А, напевно наші дівчата,   
   
 Довго їх немає серед нас.                                   Марафет наводять у цей час. 

  
                                         5. А взагалі, скажу між нами,
 
                                             Спізнитись можуть наші дами.

Голос ведучого. Запрошуємо до зали найчарівніших, найрозумніших, талановитих, кмітливих….   Наших дів-ча-ток!!!
  1. Хай музика весела лине                        2.    Хай же їй не буде спину!
  
3.  Всіх запрошуєм на свято                     4.  Час його вже розпочати! 

   
Ведучий виходить на сцену, Знайомить присутніх із журі (мами хлопчиків) та правилами змагань.
Голос ведучого. Хай будуть веселі  Обличчя у всіх
                             Девіз у дівчаток - Спритність і сміх.
Вболівальникам вірним                  Ми хочемо дуже
Веселий привіт.                                Сподобатись вам
                                        І віримо, що ви
                                        Допоможете нам.
 
1.КОНКУРС. «Попелюшка»
ЗавданняРозібрати насіння гороху, гарбуза, гречки.
Завдання для глядачів:
Загадка. 
Що то за коні в полі на припоні
Довгасті, голчасті, зеленої масті
Нікого не возять, лише солі просять?(огірки)
Цікавинка: Огірки родом з Індії. Наші огірки – мізерна дрібнота у порівнянні з велетнями, які ростуть в Індії: там вага огірка - 4,5 кг, а довжина до 1 м. 
Підсумок конкурсу. Переможиця отримує  жетон.
2.КОНКУРС. «Моя подружка- лялька»  
Завдання: Описати свою улюбленицю. (дом. завдання)
Підсумок конкурсу. 

3. КОНКУРС. «Веселі господарочки»
Завдання: Перед дівчатками нарізані різноманітні овочі. Учасницям необхідно змішати необхідні інгредієнти і приготувати салат олів’є, вінегрет, 

1. У дівчат свої секрети
Слід їм знати ці куплети:
Чисті руки, одяг, щічки,
В косах гарні білі стрічки.
Все важливе для дівчаток
З голови до самих п’яток.

2. У наших дівчаток добра душа,
Світлий розум, золоті серця.
Очі сині, карі, чорні, голубі,
Вії довгі і густі, 
Чорноброві, білолиці,
губки, запашні суниці.
А як заспівають ніжним голосочком,
Ніби пролунає лісовий дзвіночок.
Ой красиві в нас дівчатка,
Ніде правди діть, хлоп
ятка.
Виконується пісня « Весняні котики»
Весняні котики.  Ольга Янушкевич 
Сірі, сірі котики, сірі наче дим.
Посідали котики у рядок один.
Розпушились котики, вже їм не до сну.
Виглядають котики із кущів весну.
Приспів:
Котики, котики, хто вас так назвав.
Може кому котики ви сказали няв.
Може кому котики ви сказали мур.
Ну признайтесь котики, хто коли це чув.

Пахнуть, пахнуть котики теплим вітерцем,
Пахнуть, пахнуть котики ніжним деревцем,
Пахнуть, пахнуть котики світлом і добром,
Пахнуть, пахнуть котики маминим теплом.

3.КОНКУРС. "Симпатія класу" 
Перегляд портретів дівчаток класу, які малювали хлопчики вдома.
Підсумок конкурсу. 
Виконується пісня «Диво-дівчинка»
Диво-дівчинка
А у нашому у класі диво-дивина,
Вранці дівчинку новеньку мама привела,
І замовкли всі одразу в класі хлопчаки,
Здивувались на полицях стомлені книжки.

Приспів:
А у неї очі сині і кирпатий ніс,
Підійду і запитаю: „Як вас звати, Міс?”
Я віддам їй ляльку Барбі, й нового слона,
Все для того, щоб сміялась весело вона,
Все для того, щоб сміялась весело вона.

А вона сміється, наче промінець ясний,
І від посмішки тієї радісно мені,
Мов метелики злітають голубі стрічки,
Завмирають на полицях радісні книжки.



4.КОНКУРС. "Пазли"   
Завдання: На швидкість скласти картинку.


Підсумок конкурсу. 
5.КОНКУРС. "Смачне варення" 
Завдання: За смаком визначити з якого фрукта варення.
 Підсумок конкурсу.

Ваша зачарованість, Катю та Софійко,
На веснянках - сонечко, а очі - голубі.
Ви, немов, тростиночки,  юні україночки,
королеви усмішки - гордість у батьків.

Ваша обдарованість, Аню та Наталко,
Ви біляві квіточки, найкраща від усіх.
Личко - ясне сонечко, усмішка найкраща,
Міс дзвінкоголоса, швидша від усіх.

Насті, Каріни - вони веселики,
Це радість в хлопчачім житті.
Бо можна смикнути їх за косички,
Вони ж бо смішнючі такі.

Ох ці вже косички, ну лихо та й годі,
Ніяк я не можу до тями прийти.
Учитель вже вкотре говорить до мене,
А я все гадаю, як мило так можна
Косички біляві було заплести. 
\
Виконується пісня «Чудова каша» А.Олєйнікової
6.КОНКУРС. «Творчий»  
Завдання: 
 (Дом. завд.) 

Підсумок конкурсу
 
 7.КОНКУРС. "Художній"   
Завдання: Із закритими очима намалювати сонечко і написати своє ім’я. 
Підсумок конкурсу. 
Конкурс для вболівальників «Загадковий пакет»
Дві команди по черзі обмацують загорнуті в пакунок предмети і записують на папері, що там знаходиться. Перемагає та команда, яка відгадає більше предметів.

Підсумок усіх конкурсів. Викликаються всі дівчатка.
Виходять всі хлопчики з подарунками. 


Дорогі наші дівчатка. 


Зі святом вас вітаємо
І всякого добра
Щиро вам бажаємо.

Щоб були ви здорові, гарні,
Вчились на «12».
А коли нам буде треба,
Щоб дали списати.

  Земля зітхає ледве чутно
І прокидається від сну...
І березень дарує чудо,
Розпочинаючи весну.

Це чудо – в усмішках чарівних,
У морі квітів навкруги.
Ми Вас вітаємо царівни,
Найкращі, милі, дорогі.



Хлопчики дарують дівчаткам подарунки. 
Діти звертаються до мам.
Милі наші матусі,
Ми вам шану складаєм:
І признатися мусим,
Що без вас нас немає.


Теплий промінь березневий
Розбудив дзвінку весну.
Ароматом квітів перших
День святковий огорнув.

Він вітання наші щирі
Передасть всім дамам милим,

Щоб жили в добрі і мирі
Щоб здійснились їхні мрії,
Щоб коханими були,
Щоб у радості цвіли.
Ведучий.
Нехай до твоїх ніг кладуть серця без бою.
В захопленні п'яніють без вина.
Нехай не гасне полум'я любові,
Нехай в душі завжди цвіте весна.

Пісня «Моя матуся»
Як добре, що у мене матуся рідна є,
Вона мене голубить і жаліє,
І знов весна приходить, і сонечко встає,
Бо так любити тільки мама вміє.
До мами пригорнуся, неначе пташеня,
Люблю тебе, матусенько моя!
Приспів:
Я по хмарці білій босоніж пробіжусь,
У далекі далі задивлюсь, задивлюсь,
Мамі посміхнуся і відійдуть жалі,
Щоб була матуся в діток всіх на землі!

Як добре, що весною буяє первоцвіт
І журавлі додому повертають,
Як добре, що зі мною матуся стільки літ
Від бід усіх мене оберігає.
До мами пригорнуся, неначе пташеня,
Люблю тебе, матусенько моя!

Приспів.
До мами пригорнуся, неначе пташеня,
Люблю тебе, матусенько моя.



Тема.   Етикет вітання. Історія, традиції, значення
Мета. Сформувати в учнів поняття про основи етикету вітання; розповісти про    традиційні форми вітання на Україні, про походження звичаїв, пов’язаних із вітаннями; виробити уміння використовувати форми ввічливого вітання; розвивати навички оволодіння  правилами етикету, пов’язаними з вітанням; виховувати чемність, повагу до співбесідника, власну культуру у спілкуванні.
Обладнання.  Ілюстрації різних історичних епох для, музичне оформлення до ілюстрацій, «живі ілюстрації»  (учасники заходу в костюмах різних історичних епох, пам’ятки для гостей, фонограма  пісні Б.Савельєва «Якщо добрий ти»
Хід роботи
І. Організаційний момент
Вчитель. Як часто ми говоримо і чуємо ці слова. З вітання починається будь-яка розмова. І від того, яке вітання ви оберете, як ви промовите  його, з якою інтонацією, складеться враження про вас, такий настрій буде в оточуючих.
 Отож, почнемо з   е к с п е р и м е н т у .
Вчитель повертається до гостей, що сидять ліворуч, та промовляє досить сухо:
-                     Здрастуйте.
Повернувшись праворуч, вчитель посміхається і радо, ніжно вітається з учнями:
-                     Добрий день. Нам приємно  бачити вас на святі. Ми з нетерпінням вас чекали. Сподіваємося, вам сподобається у нас.
Ще раз подивившись ліворуч та праворуч, вчитель визначає:  у гостей, які сиділи з лівої сторони, вираз обличчя не змінився. Діти, які сиділи навпроти, приємно посміхалися, чекаючи чогось особливого від подальшого розвитку подій.
-         Я хочу запевнити всіх: ми щиро раді, що ви всі прийшли до нас. Здрастуйте , першокласники! Доброго дня, учні 2 класу! Ви чудово виглядаєте!  Дівчатка 4 класу, привіт вам! Вітаю вас, хлопці, ви серед на найстарші, сподіваємось на вашу підтримку!

ІІ. Основна частина
Учень. Треба всім нам привітатись:
            - Добрий день!
Дружно, весело сказати:
 - Добрий день!
Вліво-вправо повернемось,
Туди-сюди усміхнемось:
-         Добрий день! Добрий день!
-         Всіх гостей ми привітаєм:
-         Добрий день!
І здоровя побажаєм:
-         Добрий день!
Вчитель. – Скажіть, будь ласка, якими словами вітаються один з одним українці?
(Добрий день, добрий вечір, добрий ранок, доброго здоровя, здоровенькі були, здрастуйте, привіт, як справи,вітаю вас)

Наперед виходять два хлопчики, які розповідають і показують, як вітаються на Україні чоловіки.
Учень. Українці часто просто вклоняються (хлопчики вклоняються один одному),  обіймаються (обіймаються),  вдаються до рукостискання (потискають руки), шапкування (підіймають капелюхи).
Учень. У кожного народу свої традиції вітання. Зулуси при зустрічі говорять: «Я вас бачу».
 Учень.  Жителі Африки вітаються по різному з різними людьми. Наприклад, до працюючого вони говорять «акушер»,  «акурін» вони кажуть мандрівникові,  «аквалеймо» чужоземцеві. По іншому там вітаються до сидячих, стоячих, лежачих.
Вчитель. Історія вітання  має початок ще з первісних часів. Ми не можемо перелетіти в ті давні часи, але ми запросили до нас гостей з із древніх епох, що вони розповіли нам, як віталися  тоді.
На екрані демонструються картинки про життя первісних людей та звучить відповідна музика
На сцену виходить «первісна людина», одягнена в шкіри з кам’яною сокирою у руках.
Притискаючи руку із сокирою до грудей, потім підіймає її і ричить. Так він вітається із присутніми.
Первісна людина.     - Вітаю присутніх!!!     (Сідає на камінь ) В давні часи люди ще не вміли гарно розмовляти, при зустрічі один з одним у лісі щось буркотіли замість привітання (деякі люди і зараз так вітаються, але хвалитися тут нічим). Мисливці на мамонтів уже ввічливо підіймали списа або кам’яну сокиру, показуючи свою повагу та вітаючись.(Він знову встає і показує, як віталися в його часи)
- В наші часи існував звичай: кожен мисливець після повернення із промислу, обов’язково давав частину здобичі кожному члену свого селища. Крім того пригощали навіть того, хто випадково підійшов до мисливця під час полювання.
Вчитель. Час ішов. Змінювалися люди, змінювалися звичаї . Послухаємо, що розповість нам гість іншої епохи.
На екрані картинки  та музика змінюються ілюстраціями лицарських поєдинків.
Заходить лицар в обладунках.
Лицар підіймає тричі свого списа, відкриває забрало. Тримаючи лівою рукою щит, він правою рукою, зігнувши її в лікті, вітається із неандертальцем.
-         В далекому середньовіччі лицарі були у важких металевих латах, на головах носили шлеми з опущеними забралами. Здороваючись, вони хотіли знати, з ким вітаються,  тому піднімали забрало, Цей рух руки залишився, коли при вітання піднімають на голові кашкета або капелюха.
Хлопчики в капелюхах повторюють це привітання - «шапкування».
-         Щоб привітатися із  супротивником, лицар правою рукою тримав  свого щита, а зігнутою у лікті правою рукою, брався за руку противника. Таким чином вони показували, що в руці немає зброї і  він нічим не загрожує, звідси пішов звичай між чоловіками потискати руку.
Вчитель. А час ішов. Змінювалися традиції вітання.
Змінюються ілюстрації  та музика.
Входить мушкетер, виклацуючи своїми шпорами.
-         Дуже елегантно із шармом віталися ми – мушкетери. Красиво знімаючи розкішного капелюха, прикрашеного пір’ям страуса, схиляючись  в реверансі та приклацуючи шпорами на підборах чобіт, ми розкланювалися перед тим, з ким віталися. Так красиво, як ми ніхто не вітався.
І мушкетер ще раз розшаркується перед глядачами.

Далі повільно, весь сповнений важністю, входить джентльмен.
Вчитель. Змінювався час, змінювалися традиції, змінювалися норми привітань. На зміну середньовіччю прийшли часи капіталізму, буржуазії. Джентльмени ведуть себе більш сухо, педантично.
-         Та-а-ак. Ми не любимо говорити зайве. Тому наше вітання - це легкий кивок головою, злегка вклонитися. Етикет джентльмена полягає в постійному виявленні таких якостей як шанобливість, коректність, толерантність. (Неандерталець в цей час  з цікавістю розглядає джентльмена з усіх сторін) Виховані джентльмени ніколи не підуть за власною ініціативою на конфлікт і намагатимуться уникнути його навіть в тому випадку, коли цей конфлікт хтось провокує. (Первісна людина стукнувши себе в груди та піднявши  кам’яну сокиру вітає джентльмена, той у відповідь киває йому головою, лицар теж вітається по своєму, мушкетер розшаркується перед джентльменом)   
Вчитель. Що ж ми можемо сказати про сучасну манеру вітатися? Краще давайте подивимося.
Під сучасні ритми репу входять двоє сучасних хлопчиків, один з них одягнений в спортивний костюм, інший – в потерті джинси, на голові хустка - бандана. Обидва жують гумку, у вухах навушники від плеєра.
-         Привіт, корєш. У мене тут музон, в натурі, офігенний. Вихвати  тему.
-         Кла-а-а-с. Ядок.  Де взяв?
-         Бабуся з пенсії відстігнула бабки, дак я купив.
Всі учасники заходу здивовано розглядають прибувших хлопців.
Мушкетер. - Хто це? Дикуни?
Джентльмен. - Вибачте, сер,  якою мовою вони розмовляють?
Лицар. - І одяг їм теж на виріст купують…
Неандерталець. - Бідолахи. Мабуть голодні. Он  жують якесь сміття.            
Мушкетер. - Добрий день, шановні.                                                                  
-         …!?
Джентльмен. - Дозвольте вам представитися.
-         А у вас  прикольний  прикид, просто бомба.
Джентльмен. - Ні, ні. Я не прикидаюся. Ми  хочемо з вами познайомитися.
-         Я – Удав, а це – Вакса.
Неандерталець. - Які дивні імена. А з якого ви племені, дозвольте спитати?
-         Ми з кентом із Східного.
Лицар. - А де ж кент?
-         Я в шоке! Кент – це кореш!
Мушкетер. - Кореш -  тобто  корінець?
-         Блін, ти шо гонєш? Я не корінець, я крутяк!
Неандерталець. - Я ж казав, вони голодні. Чуєш, блинів просять.
-         Лади. Так вони нічого і не доперли. Почесали. Врубай  музон.
Хлопці голосно включають свою музику і рухаючись в такт сходять зі сцени, а решта стоїть розгублено кліпаючи очима, дехто відкрив рота,а хтось – розвівши  руки.  Німа сцена
Вчитель. Як кажуть: коментарі зайві. Слухаючи сценку, ми сміялися. Чи хотіли б ви бути схожими на цих хлопців?
А для того, щоб ви не були такими невігласами, як вони, ми навчимо вас правильно вітатися.
Учень. Виховані люди при зустрічі вітаються – здається, нічого складного. Але все ж таки етикет – діло делікатне.
Учень.  Відповідно до нього чоловік першим вітається із жінкою, молодший першим вітається із старшим.
Учень. Це стосується усного привітання. За ним, як правило,  жмуть руку. За етикетом  старший подає руку молодшому, начальник підлеглому, жінка – чоловіку.
Учень. Чоловік повинен почекати, доки жінка  протягне руку, якщо цього не сталося, обмежитися легким поклоном.
  Учень. Спробуємо практично (підходить до молодшого учня і простягає руку):
-         старший подає руку першим;
-         потискаючи руку, не старайтесь показувати силу;
-         ні в якому разі не можна вітатися сидячи – потрібно встати;
-         потискаючи руку, ми не дивимося по сторонах, а дивимося прямо в очі тому, с ким вітаємося;
 Учень. Якщо ви зайшли в кімнату, де кілька чоловік, і хочете привітатися з однією людиною, вам доведеться пожати руку всім присутнім.
Вчитель. Люди завжди виконували цей ритуал, щоб висловити свою повагу до іншої людини. Якщо людина не віталася – це дуже погано, якщо не відповість на привітання – ще гірше, через це навіть билися на дуелі.

Правила вітання (робота за плакатом)
Привітанням намагайтеся показати свою прихильність та симпатію.
Слова вимовляйте чітко, не поспішайте.
Не лінуйтеся посміхнутися людині.
Першим завжди вітається чоловік.
Ідучий вітається першим із тим , хто стоїть.
Вітання супроводжується кивком голови, поклоном, жестом руки, рукостисканням.
Вчитель. Як важливо гарно привітатися, адже від цього  стає кращим настрій, радість наповнює серце, у людини немов крила виростають за плечима.

Діти виконують пісню Б.Савельєва «Якщо добрий ти»
Учень. На згадку ми даруємо вам наші листівки із правилами вітання.
 Учень. «Інша країна – інші звичаї», - говорить прислів’я. Інші звичаї – інші вітання, так теж можна сказати. Тому що на землі живуть різні народи і вітають вони один одного по різному.
Учень. Росіяни обнімаються та цілуються в обидві щоки.
Учень. Китайці кланяються один одному, індуси торкаються один одного лобом. Учень. Калмики від щирого серця труться носами, а ескімоси, показуючи свою прихильність та повагу, висовують язик в різні сторони.
 Вчитель. Так, сердечні, добрі, ввічливі люди – прикраса будь-якого народу. Вони уміють і привітати людину і красиво попрощатися з нею.  
Діти :    -  До побачення!   - Щасти вам!
-          Всього найкращого!
-         Бувайте!

-         Будьте здоро- о - ові!!!



Немає коментарів:

Дописати коментар